Faydalı Bilgiler

İşitme Kaybının Teşhis ve Tedavisi

Uzm.Nurgül ÇİFTÇİ

A-İşitme Kaybının Teşhisi İşitme kaybının teşhisi ne kadar erken yaşta sağlanırsa, tedavinin ve bireyin tüm gelişiminin o kadar sağlıklı olacağı unutulmamalıdır. Yani, işitme kaybında erken teşhis çok önemlidir. Özellikle ilk iki yaş, çocuğun konuşmasını geliştirebilmesi için en önemli dönemdir. Aile, çocuğun büyümesini ve gelişmesini dikkatli bir gözlemle takip ediyorsa, işitme kaybı erken dönemde teşhis edilebilir. Çocukların işitme duyusunu değerlendirmek için artık büyümelerini beklemek gerekmemektedir. Yaşamın ilk günlerinde uygulanabilen basit, ucuz ve güvenilir testler ile yeni doğan bir bebeğin işitme engelini saptamak mümkündür. Erken işitme kaybı tanısı konulup, erken eğitilen be… »»»

İşitme Kaybının Yol Açtığı Gelişimsel Sorunlar ve Dil ve Konuşma Bozuklukları

Uzm.Psk.Engin OLGUN

Konuşma öğrenilmiş bir davranıştır, anne ve babalar, çocuğun yakın çevresindeki kişiler farkında olmaksızın konuşma modeli olurlar. Diğer koşulların varlığı halinde, konuşmanın öğrenilmesinde en önemli unsur işitmedir. İşitme kaybı, derecesi ne olursa olsun çocuğun konuşmayı ve dili öğrenmesini etkiler, sosyal ve duygusal sorunlara yol açar. Konuşmanın normal gelişmesi, normal işitmenin varlığına bağlıdır. İşitme kaybı olan çocuğun işitmesinin anlaşılabilirliği ise işitme kaybının derecesi ile orantılıdır. Dolayısı ile işitme kaybı ne kadar az ise konuşma o kadar iyi olacaktır. 30 – 40 dB’lik işitme kaybı bile çocuğun konuşmayı öğrenmesini olumsuz yönde etkiler. Bu kadar az bir işitme kaybın… »»»

Çocuğum Konuşmuyor!

Uzm.Hale HANÇER

Eğitimcinizin size anlattığı ya da gördüğünüz etkinliklerde aşağıdaki davranışları uygulamanız çalışmanızı daha verimli hale getirecektir. Bu çalışma özellikle okul öncesi dönem çocukları için faydalı olup aileleri bilgilendirmek için hazırlanmıştır. Bu öneriler eğitimci için de önemlidir. Bu çalışmalar sadece işitme engelli çocuklar için değil bütün iletişim problemi olan çocuklara uyarlanarak uygulanabilir. Eğitim dikkatli bir değerlendirmenin sonunda yapılmaya başlanmalıdır. Bu değerlendirmeyi yapıp çocuğunuza uygun aktiviteleri seçecek kişi bu konuda uzman olmalıdır. Aktiviteler çocuğun gelişim düzeyine, dikkatini toplama süresine, hafıza kapasitesine ve el becerilerine uygun olmal… »»»

Çocuklarda Gecikmiş Konuşma ve Tedavisi

Güldane KAVGACI

ÇOCUKLARDA GECİKMİŞ KONUŞMA VE TEDAVİSİ Gecikmiş konuşma ,konuşmanın akıcılığı,anlamı ve kelime dağarcığında yetersizlikle karakterize olan bir konuşma engelidir.Temel özelliği çocuğun yaşıtlarına göre bu alanlarda geri kalması ve gelişimsel seviyesinden beklenilenlerin altında olmasıdır. Konuşma bozuklukları içinde sık görülür.Çocuğun bebelik döneminde bakma, dinleme,öykünme gibi konuşma gelişim aşamalarından birini, bir kaçının yada hepsini yaşamamıştır.Yada çocuk bu aşamalardan birine takılmıştır veyahut ta bu aşamalardan birine geri dönmüştür. Bu sorunu yaşayan çocuklar çok çeşitli belirtilerle karşımıza gelebilirler. Örneğin konuşmanın kısıtlılığı, yetersiz sözcük dağarcığı,… »»»

Çocuklarda Konuşma Bozuklukları ve Tedavisi

Güldane KAVGACI

ÇOCUKLARDA KONUŞMA BOZUKLUKLARI VE TEDAVİSİ İnsanı diğer canlılardan ayran en temel yeti onun konuşmasıdır.Sosyal bir varlık olan insan zamanının büyük bir kısmını istek duygu düşünce alışverişinde bulunmak üzere konuşarak geçirir. Bir insanın kendini ifade etmesi ve konuşma isteğinin altındaki temel dinamik o kişinin duygularıdır.Çocuklar içinde aynı kural geçerlidir.Konuşmadaki her hangi bir yetersizlik insanın dengeli ve doyurucu kişiler arası ilişki kurma gereksinimini engeller buda çocukta güvensizlik, içe kapanma sosyal izolasyon gibi bir dizi önemli sosyal problemlere yol açar. Çocuğun gelişim evrelerindeki her hangi bir bozukluk ve engelleme konuşma bozukluğuna zemin hazırla… »»»